JellyPages.com

14 Mei 2016

apa yang kau nak...

assalammualaikum...

dah lame aku tak update blog ni..tak ada cerita yang menarik..lepas je habis belajar aku tak dapat kerja kat mana-mana...mujurlah masa tu pak cik aku nak bagi aku kerja..mula-mula aku cuma tolong dia meniaga jamu dekat sebuah pasar raya yang agak terkenal...tapi rezeki kami tak ada dekat situ..kedai baru bukak dalam 2 minggu dah kena tutup...tak balik modal katanya..sewa RM 6,000 sebulan tapi jualan tak seberapa..tanam anggur lagi la aku..

2 minggu daripada hari tu aku dan kawn aku merancang untuk jual air dekat tepi jalan..rancangan kitorang berjaya..tapi duduk dekat kampung, jualan pon cukup-cukup untuk buat belanja dan ambil stock baru...2 bulan kami meniaga, pak cik aku datang minta kami kerja di kedai dia..sambil-sambil tu boleh la kami jual air..peluang tu kami ambil..sekarang ni kami buat 2 kerja dalam satu masa...memang susah nak mencari duit..aku memang tak pernah merunggut..

aku berusaha kumpul duit untuk tolong keluarga aku..aku pon dah lama tak jumpa si kerdil..8 bulan dah..bukan aku tak rindu, bukan aku tak sedih..kalau boleh aku nak jumpa dia sekarang jugak tapi aku tak boleh..aku pelik kenapa dia tak boleh faham..kalau aku tak boleh jumpa dia, dia tak boleh datang jumpa aku ke??aku seorang perempuan ni yang kena datang menghadap dia yang seorang lelaki...


kalau dia dah tak sayang kat aku, kenapa dia tak cakap terus terang.."kalau ada orang datang minang awak, terima la..jangan tunggu saya"...apa yang kau nak sebenarnya??kalau tak ada orang yang minang macam mana??aku nak tunggu kau ke??atau kau nak aku main kayu tiga??couple dengan kau & pada masa yang sama couple dengan orang lain??kau tak suka hubungan jarak jauh..abes kau ingat aku suka??kau memang pentingkan diri sendiri..kau tak nak bekorban sikit pon..apa lagi yang kau nak aku korbankan untuk kau??tak boleh ke untuk kali ni, kau bekorban untuk aku??










Tiada ulasan: