JellyPages.com

1 Ogo 2016

cabaran semalam

assalammualaikum....
dalam masa sebulan ni memang hujan je hari2..dah 2 bulan aku cuti meniaga..yela kan, meniga air..sape yang nak beli air sejuk musim hujan?semalam baru aku mula meniaga selepas 2 bulan cuti..nak di jadikan cerita..masa aku mula meniaga tu hari punya la panas..memang ramai la yang datang untuk membeli..maklumlah dah lama diorang tak merasa air yang aku jual...tengah sedap2 meniaga, tiba2 hari mendung..aku dah fikir nak tutup je, tapi ada lagi orang datang..dengan dah mula ada angin, kawan aku siap cakap dekat adik yang nak beli air tu "dik, kalau goyang2 khemah ni tolong pegang tau"...lepas je budak tu balik, angin dah mula kencang dah, hujan pun dah turun, dengan petir lagi masa tu..aku dengan kawan aku pun apa lagi pegang la khemah tu..sayang kalau terbang..kitorang dah basah kuyup dah dekat bawah khemah..flavour kitorang pon dah berenang-renang dalam air hujan tu...akhirnya, tak dapat jugak kiotorang nak selamatkan khemah tu..khemah kitorang patah..hujan masih lagi tak berhenti masa tu..khemah pon dah patah, aku pun apa lagi..baik kemas..dah alang2 basah kan..kitorang pun mengemas dalam hujan..macam dalam filem hindustan..balik rumah dengan basah2, tadah telinga kena bebel dengan mak masing2..tapi nasib baik, tak payah nak beli khemah baru..alhamdulillah kitorang selamat, tak kena hempap dahan pokok ke apa

Tiada ulasan: